seller.ir
seller.ir
فروشنده » ساختمان » آسانسور

شرکت توسعه آسانسور

صنايع مهندسي هيدروفركو

دیزل ژنراتور برق افشان سپاهان

شرکت آسیا برج تولیدکننده انواع بالابرهای صنعتی(متحرک نفربر،ثابت باری،راهبند)

شرکت نوبران صنعت ایرانیان

آسانسور دامون

آسانسور سینا سیستم

کیوان فراز ماندگار

بالابر و آسانسور اوج صنعت ( بالابر اتومبیل ، خانگی ، صنعتی و هیدرولیک )

شركت آسانسور هیرو

شركت ايمن سازان ارتفاع

شرکت بالان صنعت پرشیا

شرکت چشمه ( آرامشی برای شما)

Tower Elevator

Riverto Elavator

ارشیا آسانسور

آسانسور فوجی

شرکت کاریران

شرکت آتی سازان افق پارس - symax

شرکت آتی سازان افق پارس

فن آوری حرکت سبز

فن آوری حرکت سبز

شرکت آسانسور پارکنترل (شستی احضار آسانسور، تابلو فرمان آسانسور، بازرگانی پار)

آسانسور با موتور گیرلس لیپروکا (LiProKa Gearless Lift Motor) با فناوری حرکت سبز مناسب ظرفیتهای 6 و 8 و 10 و 13 نفره با حداقل مصرف انرژی و بدون استفاده از برق سه فاز، با استفاده از برق تکفاز پدیده ای جدید در صنعت آسانسور می باشد که برای اولین بار ابداع شده است.

فناوری حرکت سبز آسانسور (Green Motion Lift Technologies) حرکتی نوین در عرصه صنعت آسانسور می باشد. در دنياي مدرن قرن 21، آسانسورها بخش مهمي از زندگي شهر نشيني به حساب مي آيند، تردد در ساختمانهاي بدون آسانسور، ناخوشايند و تقريباً غير ممكن است، به طوريكه هم اكنون در ساختمانهاي كوچك 3 و 4 طبقه نيز از آسانسور استفاده مي شود.

در آغاز هزاره سوم، موضوع بحران انرژی و افزايش روز افزون قيمت حامل هاي انرژي، بحث بهبود راندمان و كاهش مصرف انرژي در لوازم خانگي بسيار ضروري بوده و آسانسور به عنوان یکی از پرمصرف ترین منابع انرژی در ساختمان نيز از اين امر مستثني نمي باشد. فناوري هايي كه تا كنون جهت جلوگيري از اتلاف انرژي در آسانسورها بكار گرفته شده بعنوان يك دستاورد بسيار پر ارزش و گران قيمت مطرح بوده است.

با توجه به تعداد بسيار زیاد آسانسور در جهان، پتانسيل بسيار بزرگي براي ذخيره انرژي وجود دارد كه مي توان با مديريت صحيح و پيدا نمودن راه حل های مناسب و ارزان قيمت، اين انرژي قابل بازيافت را كه تا كنون در يك فرآيند يك طرفه به وسيله مقاومت هاي خاصی به حرارت تبديل شده و از بين مي رفته را در قالب يك تكنولوژی جديد و مقرون به صرفه به بازار رقابتي عرضه نمود.

به جهت اهمیت چاره جویی کاهش مصرف انرژی، مسئولین و نهادهای زیربط در این عرصه نیز با اولویت خاص روی "پروژه کاهش مصرف انرژی" توجه زیادی نموده اند. این نهادها شامل:

"انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایران" (IECS)

"انجمن مدیریت سبز ایران"

"رئیس بنیاد جهانی انرژی" پروتکل همکاری مشترک در زمینه راهکارهای صرفه جویی انرژی را امضاء کردند.

آقای "ولفگانگ نیومن" رئیس بنیاد جهانی انرژی معتقد است، "صرفه جویی در مصرف انرژی اولویت آینده بشریت می باشد" ".

سازمان ملل متحد نیز با توجه ویژه به صرفه جویی انرژی، سال 2012 را سال انرژی پایدار نامیده بود.

_____________________________________________

با توجه به محدود بودن منابع و اهمیت صرفه جویی انرژی، طراحان و دست اندرکاران صنعت ساختمان بعلت پیوند ناگسستنی ساختمان با صنعت آسانسور، همیشه به فکر راهکاری هستند که از مصرف انرژی آسانسورها کاسته شود، در این بین خبر راه انداری سیستمی که، مصرف انرژی را به شدت کاهش داده و آسانسور با برق تکفاز معمولی ساختمان کار می کند، باعث شگفتی و تعجب همگان شده است.

این سیستم و تکنولوژی جدید، که نمونه آن برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی تهران "توسط گروه پارلیفت" (Paar Lift Group) رونمایی شده، در "یک آسانسور شش نفره"، فقط معادل مصرف یک سشوار معمولی به انرژی برق نیاز دارد، و در صورت قطع برق شبکه سراسری، این آسانسور قادر است تا 200 استارت بدون نیاز به برق شهر ساعتها کار کند و قطع برق شبکه هیچگونه مانعی برای ادامه حرکت آسانسور نخواهد بود. از دیگر نکات جالب "فناوری حرکت سبز آسانسور" امکان برنامه ریزی در زمان اوج مصرف انرژی شبکه برق شهر می باشد. لذا با توجه باینکه کنتورهای برق هوشمند جدید، در ساعات اوج مصرف (ساعات پیک) برق مصرفی به صورت تصاعدی محاسبه می شود، این آسانسور قادر است در این ساعات، بدون نیاز به برق شبکه با بهره گیری از انرژی ذخیره شده در "پک باطری" بکار خود ادامه داده و پس از ساعات پیک مصرف مجددا" به شبکه برق شهری متصل شود."گروه پار لیفت" مصمم شد اطلاعات بیشتری از چگونگی "فناوری جدید حرکت سبز آسانسور" و ویژگی های این تکنولوژی جدید و پدیده جالب را جهت دوستان ارائه نماید.

_____________________________________________

انرژي قابل بازيافت در آسانسور ها چگونه توليد مي شود؟

در آسانسورهاي كششي، كابين و كادر وزنه توسط سيم هاي بكسلي كه از روي فلكه موتور عبور مي كنند به يكديگر متصل مي باشند.

ميزان وزن كادر وزنه برابر با وزن كابين بعلاوه نصف ظرفيت آسانسور مي باشد، بعنوان مثال:

اگر وزن كابين يك آسانسور6 نفره معادل 500 كيلو گرم باشد.

مقدار وزنه در مقابل معادل هفتصد و بیست وپنج کیلوگرم(725=225+500) خواهد بود.

حال فرض كنيم كابين آسانسور بدون مسافر در پايين ترين طبقه و كادر وزنه در بالا باشد (وزنه تعادل سنگين تر از كابين) در حركت به سمت بالا، كابين آسانسور با كوچكترين نيرويي شروع به حركت مي كند.

در اين حالت موتور ضمن عدم استفاده از شبكه ي برق به ژنراتور تبديل شده، در نتیجه ولتاژ و جريان قابل توجهي توليد مي كند. همچنين در حالتي كه كابين با ظرفيت پر، از بالا ترين طبقه به سمت پايين حركت كند (كابين سنگين تر از وزنه تعادل) نيز موتور تبديل به ژنراتور خواهد شد. انرژي برق توليد شده توسط موتور كه تاكنون بعنوان يك چالش مطرح بوده، بوسيله مقاومت هاي خاصی به حرارت تبديل و از اين طريق مستهلك مي شود، در صورتيكه اين انرژي با روش هاي كم هزينه و نوين قابل بازيافت مي باشد.

براي درك واقعي از ميزان انر‍ژي توليد شده توسط موتور به يك مثال توجه فرمائيد:

يك آسانسور با ظرفيت 8 نفر در ساختماني مسكوني را در نظر بگيريد:

فرض كنيد اين آسانسور 150 بار در روز طي مسير كند، اگر يك سوم از اين تعداد حركت با

- ظرفيت خالي، يك سوم با

- ظرفيت نيم پرو مابقي با

- ظرفيت كامل انجام شود، در هر حالت 50 سفر خواهيم داشت و با توجه به اينكه هر سفر يك مسير رفت و برگشت (به سمت بالا و پايين) مي باشد،

- بنابراين آسانسور 25 مرتبه با ظرفيت خالي به سمت بالا حرکت داشته

- 25 مرتبه با ظرفيت پر از بالا به پايين حركت نموده است.

- پس در هر دو صورت ما توليد انرژي خواهيم داشت.

_____________________________________________

تاكنون تكنولوژيي بازيافت انرژي در آسانسور به چه صورتي بوده است؟

تكنولوژي بازيافت انرژي توسط سيستم هاي پيچيده و گران قيمتي انجام مي شده كه ولتاژ توليد شده توسط موتور را بوسيله دستگاه مبدل به ولتاژ AC سنكرون شده به برق شهر تبديل و سپس به شبكه برگشت مي شده، كه با توجه به هزینه های بالای تکنولوژی بازیافت، اين سيستم در تعداد اندكي از ساختمان هاي بلند مرتبه استفاده شده است و به طبع آن در ساختمان هاي كوچك انگيزه اي براي استفاده از اين فناوري وجود نداشته و انرژي تولید شده هدر داده مي شود.

معایب فناوري بازيافت در روش مذكور موجب شده كه استفاده از این تکنولوژی عموميت پيدا نكند.

تكنولوژي ايجاد شده توسط مجموعه پارليفت داراي چه برتري مي باشد؟

در ابتدا لازم است توضيح كوتاهي در مورد موتورهاي استفاده شده در اين فناوري ارائه نمائيم:

بعد از اختراع نسل جديد موتورهاي گيرلس Liproka توسط شركت EMF آلمان، توليد موتورهاي با ولتاژ پايين تر در حجم كوچك و راندمان بالاتر با كمترين تلفات حرارتي ميسر گرديد.

_____________________________________________

با توجه به تلفات انرژي موتورهاي الكتريكي ( تلفات مسي) كه عمدتاً در سيم پيچ داخل موتور مي باشد، هر چه مقاومت اهمي كمتر باشد مقدار تلفات كمتر و راندمان موتور بالا خواهد بود.

بعنوان مثال تلفات داخل دو موتور با مشخصات يكسان از نظر توان را با توجه به امپدانس سيم پيچ با يكديگر مقايسه مي كنيم .

مقدار تلفات مسي براي موتور گيرلس معمولي:

I=9A Ru=2 3/2kw 380V موتور 450kg

PLOS =I2r Plos= 92 x 2 = 162 w

همين محاسبات را براي موتور EMF با مقاومت سيم پيچ Ru=0/6 انجام می دهيم:

PLOS = 92 x 0/6 = 48/6 w

مي دانيم كه با پايين آوردن ولتاژ موتور با توان مساوي مقدار جريان افزايش پيدا خواهد كرد مقادير تلفات مسي را براي موتورهاي مذكور محاسبه مي كنيم.

ولتاژ موتور 220 ولت و آمپر حدود 15/75

موتور گیرلس معمولی

PLOS = 15/752 x 2 = 496 w

موتور گیرلس EMF

PLOS = 15/752 x 0/6 = 148 w

همانگونه كه مشاهده مي شود مقدار تلفات مسي در موتورهاي با تكنولوژي Liproka با ولتاژ كار سه فاز 220 ولت معادل موتور هاي معمولي گيرلس در ولتاژ 380 ولت مي باشد.

بدون شك تمام موتورها را مي توان با ولتاژ پايين راه اندازی نمود ولي حرارت ايجاد شده در داخل موتور در اثر تلفات توان مسي محدوديت بوجود آورده و مي بايست با بزرگ كردن پوسته موتور و نصب فن الكتريكي معضل مذكور را حل نمود.

_____________________________________________

اختراع موتورهاي گيرلس با تكنولوژي Liproka با ولتاژ كار پايين چگونه به ايجاد تكنولوژي جديد بازيافت انرژي كمك نموده است؟

به طور معمول ذخيره انرژي در موتورهايي با ولتاژ كار پايين بسيار آسان تر از ذخيره انرژي در موتورهاي 380 ولت مي باشد. لذا با كنترل جريان و ولتا‍‍‍‍‍‍‍‍ژ مي توانيم انرژي حاصل از ژنراتور شدن موتور را تحت كنترل در آورده و در "پك باطري" ذخيره نمائيم.

با پايين آوردن ولتاژ كار موتور جريان مصرفي بالا مي رود اين اضافه جريان چگونه جبران مي گردد؟

ولتاژ و جريان بازيافتي از موتور زمانيكه كنترل شده و در يك "پك باطري" ذخيره گردد در حالت برعكس به مصرف موتور آسانسور مي رسد، بدین صورت که بخشي از جريان مصرفي موتور را از "پك باتري" و بخش ديگر را از "شبكه" تامين مي کند.

"برايند كلي كاهش مصرف انرژي از شبكه در حدود 40 درصد مي باشد"

تكنولوژي جديد چه مزاياي ديگري مي تواند داشته باشد؟

در شرايطي كه محدوديت تامین برق سه فاز وجود داشته باشد، مي توان با برق تك فاز 220 ولت آسانسور را راه اندازي نمود.

امكان كاركرد این آسانسور با حداقل 200 استارت در صورت قطع برق شبکه با توجه به انرژي بازيافتي ذخيره شده در "پك باتري" (و همچنین عدم نياز به ژنراتور جهت روشن نگه داشتن آسانسور در زمان قطع برق شبکه)

ضمن اینكه ژنراتورها داراي مشکلاتی از قبيل :

- قيمت بالای تامین ژنراتور

- نياز به فضاي كافي جهت استقرار ژنراتور

- آلودگي صوتي و ایجاد دود در ساختمان

- تعمير و نگهداري

- مشکلات تامین سوخت(بنزین یا گازوئیل) و.....مي باشند.

در صورتي كه با استفاده از پك باطري در سيستم جدید:

- دائماً درحال شارژ و دشارژ بوده و حداكثر عمر را خواهد داشت

- نياز به فضاي خاصي ندارد.

- صرفه جويي در مصرف انرژي دارد.

- با استفاده از تنظيمات ويژه ی این سيستم برای قطع برق شبکه در ساعت اوج مصرف (ساعات پیک مصرف) و استفاده از انرژی ذخیره شده در "پک باتری" می توانیم مصرف انرژی برق را به حداقل برسانیم.

_____________________________________________

استفاده از اين تكنولوژي نوين مستلزم صرف چه ميزان هزينه اضافي مي باشد؟

از آنجائيكه اکثر آسانسورهاي منصوبه در سالهاي اخير داراي دستگاه نجات اضطراري (سیستم بلاک اوت) مي باشند، سيستم "پك باتري" در این تکنولوژی جدید می تواند جايگزين آن گردد (در موتور هاي 220 ولت)(در موتور هاي 220 ولت) ، لذا جایگزین نمودن تكنولوژي نوين هيچگونه هزينه اضافي برای مصرف کننده نخواهد داشت.

چه زماني "سيستم آسانسور بازيافت" را طراحی و حدوداً چند دستگاه از آن را راه اندازي کرده اید ؟

حدوداً 9 ماه پيش اولين آسانسور سیستم جدید طراحی و با موفقيت نصب و راه اندازي گرديد.

از آن زمان تا كنون نیز بيش از 60 دستگاه از این آسانسورها راه اندازي شده است. تصور ما بر اين است كه این تکنولوژی با توجه به نداشتن هزینه های اضافی و کارایی بالا، بزودی جایگزین سیستم های قبلی خواهد شد.

تفاوت سيستم هاي نجات اضطراري (سیستم بلاک اوت) با دستگاه مذكور در چه مي باشد؟

بطور کلی در سیستم نجات اضطراری(بلاک اوت) چند ثانیه پس از قطع برق شبکه و از کار افتادن آسانسور، دستگاه برق اضطرای وارد مدار شده، کابین را به نزدیکترین طبقه هدایت می کند و پس از باز کردن درب کابین، آسانسور خاموش شده و از کار می افتد.

پس در این صورت:

- دستگاه نجات اضطراری (بلاک اوت) بصورت آن لاين کار نمی کند، چند ثانیه طول می کشد تا وارد مدار شود.

- هيچگونه بازيافت انرژي در آن صورت نمي گيرد.

- فقط انرژی لازم جهت نيم طبقه حركت دارد.

در صورتي كه با تكنولوژي جديد:

- آسانسور بدون توقف در حين قطع برق به حركت خود ادامه مي دهد.

- مقدار قابل توجهي بازيافت انرژي دارد.

- پس از قطع برق امکان پاسخ به حداقل 200 درخواست(استارت) را دارد.

بنابراین نتيجه مي گيريم که این تکنولوژی جدید از نظر كارايي با سیستم های قبلی قابل مقايسه نمي باشد.

آیا در تکنولوژی جدید از نظر ظرفیت و تعداد طبقات محدودیتی وجود دارد؟

- ظرفیت 1000 کیلوگرم (آسانسور 13 نفره)

- سرعت 1.6m/s فراهم و از نظر تعداد طبقات هیچگونه محدودیتی وجود ندارد

_____________________________________________

و آخرین سئوال:

عنوان شده که این آسانسور فقط معادل مصرف یک سشوار برق مصرف می کند، آیا واقعا" مقدار مصرف این آسانسور اینقدر کم است؟

بله همینطور است، یکدستگاه آسانسور شش نفره از این آسانسور فقط معادل یک سشوار ساده برق مصرف می کند.

 

اطلاعات بيشتر :

www.paarcontrol.com

واحد شمارش :

عدد

 

دفتر مرکزی

نشاني :

اتوبان همت شرق، خیابان استاد حسن بنای شمالی، بعد از میدان ملت، نرسیده به میدان شریفی، کوچه فرزاد، پلاک 12

تلفن :

22976101-5 021 0098 -22976088-9پشتیبانی -22976084-85اوج ران -

فكس :

22976033 021 0098 -

ايميل :

info@paarcontrol.com -info@paarlift.com -

سايت :

www.paarcontrol.com -www.paarlift.com -

 

تابلو کنترل آسانسور 3vf

تابلو فرمان آسانسور با نجات اضطراری

تابلو فرمان نجات اضطراری آسانسور

تابلو فرمان آسانسور گيرلس بدون گيربكس

شستی آسانسور کابین (تلفیقی استیل و طلق)

مانیتور آسانسور با قابلیت پخش تیزر

LCD گرافیکی آسانسور (نمایش به صورت عمودی )

تابلو آسانسور 3VF

تابلو فرمان آسانسورVVVF

موتور آسانسور +A (تکنولوژی برتر آلمان)

تابلو آسانسور مدل TRON

موتور آسانسور گیرلس

موتور آسانسور گیرلس EMF،تکنولوژی برتر آلمان

مزایای موتور آسانسور EMF

موتور آسانسور +A

تابلو آسانسور

موتور آسانسور بدون گیربکس

شستی آسانسور

موتورآسانسورگيرلس بلولايت

موتور آسانسور گیرلس بلولایت

موتور آسانسور +A

موتور گیرلس آسانسور

شستی آسانسور کابین نمراتور معمولی

شستی آسانسور کابین توکار سوئیچی (لولایی)

شاسی آسانسور کابین نیم هلال (کلید BST)

شاسی آسانسور کابین توکار (نورپردازی)

نمایشگر LCD آسانسور | LCD داخل کابین آسانسور

تابلو آسانسور 3VF

LCD گرافیکی آسانسور

LCD گرافیکی آسانسور (با قابلیت زیرنویس)

LCD گرافیکی طبقات آسانسور

تابلو آسانسور 3VF

نمراتور معمولی آسانسور (آبی و قرمز)

LCD گرافیکی داخل کابین آسانسور

نمراتور ریزشی کابین اسانسور

موتور آسانسور

موتور آسانسور کم مصرف

موتورآسانسورگيرلس بلولايت

موتور آسانسور +A

موتور آسانسور

تابلو فرمان 3VF

تابلو فرمان 3vf آسانسور

تابلوفرمان آسانسور گيرلس بدون گيربكس

تابلو فرمان آسانسور با نجات اضطراري

تابلو فرمان آسانسور گيرلس بدون گيربكس

تابلو فرمان آسانسور گيرلس بدون گيربكس

تابلو فرمان آسانسور گيرلس بدون گيربكس

تابلو آسانسور گيرلس بدون گيربكس

تابلو فرمان آسانسور 3vf

تابلو آسانسور VVVF

تابلو فرمان VVVF

شستی کابین توکارآسانسور (1 متری)

تابلو آسانسور VVVF

تابلو فرمان آسانسور با نجات اضطراري

تابلو فرمان آسانسور با نجات اضطراری

شاستی آسانسور کابین (کلیدگرد BST)

شستی آسانسور کابین نمراتور (معمولی – ریزشی – LCD – لاتیس)

شاستی آسانسور کابین نمراتور (معمولی، ریزشی، LCD)

شستی آسانسور افقی کلید گرد

شاسی آسانسور کابین طرح اوتیس ( طرح روکارمهتابی دار)

شستی آسانسور کابین روکار نیم هلال

شستی آسانسور کابین روکار کلید گرد

شاستی کابین آسانسور روکار(LCD رنگی پخش عکس)

شاستی آسانسور کابین روکار نیم هلال(2 متری)

شاسی طبقات آسانسور

نمراتور ریزشی کابین آسانسور | نمراتور کابین بزرگ آسانسور

شستی احضار آسانسور کابین روکار لیزری

شستی آسانسور سردری روکار معمولی

شستی آسانسور سردری روکار (آبی و قرمز)

تابلو فرمان 3VF

شستی آسانسور سردری توکار(LCD لاتیس)

LCD رنگی داخل کابین آسانسور

شستی آسانسور روکار

شستی آسانسور سردری (آبی و قرمز)

شستی آسانسور طبقات توکار (دوبلکس)

شستی سردری روکار آسانسور

شستی اسانسور سردری نمراتور

سمینار معرفی تکنولوژی حرکت سبز

شستی آسانسور سردری روکار (نمراتور معمولی)

تابلوفرمان آسانسور گيرلس بدون گيربكس

شستی سردری (LCD لاتیس و معمولی)

کلید آسانسور گرد BST دور طلایی

تابلو فرمان آسانسور با نجات اضطراري

تابلو فرمان آسانسور 2 سرعته اسمارت تلفيقي با بلك اوت

شستی طبقات آسانسور ویسرول (تاچ اسکرین)

شستی طبقات آسانسور تاچ اسکرین با نمراتور LCD

شستی کابین آسانسور ویسترول تاچ اسکرین شیشه (LCD)

LCD گرافیکی داخل کابین آسانسور

شستی کابین آسانسور ویسترول( تاچ اسکرین شیشه ای)

شستی داخل کابین آسانسور (دو رنگ )

فن آوری حرکت سبز آسانسور

موتور آسانسور گيرلس PMG

موتورگيرلس آسانسور

موتورگيرلس بدون گيربكس آسانسور

موتور گيرلس آسانسور

موتور گيرلس آسانسور PMG

موتور آسانسور بدون گیربکس

موتور گيرلس آسانسور

شستی کابین آسانسور تاچ اسکرین شیشه ای تمام LCD

شاسی طبقات آسانسور ویسترول وارداتی

موتور آسانسور گیرلس EMF

فروش شستی احضار آسانسور

فروش موتور آسانسور

فروش تابلو آسانسور

شاستی طبقات آسانسور تاچ اسکرین شیشه ای (انواع نمراتور)

موتور آسانسور کم مصرف

تابلو فرمان آسانسور 3vf

آسانسور

شستی آسانسور تاچ اسکرین نمراتور (قرمز، آبی ، ریزشی)

تابلو فرمان آسانسور 3VF

تابلو فرمان

موتور آسانسور گيرلس

تابلو فرمان آسانسور

فن آوری حرکت سبز

تابلو آسانسور با نجات اضطراری

جعبه ريويزيون تابلو فرمان ْآسانسور

تابلو فرمان آسانسور

آسانسور

موتور گيرلس آسانسور

موتور گيرلس آسانسور PMG

تابلو فرمان آسانسور 3VF

تابلو فرمان آسانسور

راه اندازی آسانسور با انرژی خوشیدی | سولار